Receptionist javisst!

"Välkommen till Aon, godmiddag"
Så ser mina dagar ut just nu. Eller ok inte hela dagarna kanske eftersom det inte kommer in så många samtal, men tillräckligt många för att lyckas göra några tabbar ;)  Jag hade ju världens tur också när jag skulle ta mitt första samtal, ja då är det någon engelsk man som ringer och jag hör verkligen inte vad han säger, och så blir jag jättenervös och kommer inte på något att säga på engelska så det slutar med att jag får koppla vidare han till min kollega...gud så pinsamt det var. Och idag ringde det in någon dansk som babbla så mycket att jag inte hörde ett ord, men då fick jag chansa på att koppla honom till en person och då hamna han rätt som tur va!  :)
Och så ska man hålla koll på massa olika försäkringar och bla bla bla. Men för varje samtal lär man sig mer och mer och det är verkligen ett kul jobb. Verkligen något jag skulle kunna tänka mig i framtiden (om man nu helt plötsligt skulle tappa intresset för hästarna!)
Men det är lite annat som händer utan telefonen också. Posten ska stämplas och hämtas, det ska hållas fint på alla våningarna och fiskarna ska hållas vid liv:P

Ikväll händer inget speciellt eftersom det är jobb imorn igen! Eller först är det Leon som gäller då men det tar bara nån timme (plus 1½ extra timmen för dit och hem väg...) eftersom jag inte rider på honom, och sen ska ajg kolla på någon bra film med Frida. Resten av min familj är i Södertälje och kollar på basket SM. Sen blir det tidig läggdags eftersom man ska upp klockan 7 imorgon.

Och när man trodde att det inte kunde regna mer än vad det gjorde, öppnade himlen sig över Stockholm precis lagom till man ska gå hem...kul...väldigt kul!
Hoppas det är bra med er och att ni har en bra sommar!
Zeldis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0