Tuesday

Hejsvejs.
Ledig och jag fryser som ett as. Det är sjukt kallt är uppe i lägenheten!

I helgen har det hänt väldigt mycket. I fredags kom det en ny häst e. cardento, lite grövre modell men nästan precis likadan att rida som våran andra cardento. Väldigt trevlig att rida, lätt och hoppar väldigt fint. Det kom även två stycken katter hit ifrån någon sådan där "rädda-djuren-orginisation". En är mycket aggresiv och vägrar bli fångad, och en är väldigt söt men också väldigt skygg. Vi kämpar på och försöker få dom tama, men det går långsamt framåt. Den söta går det bra med men den andra svarta bara skriker åt oss.

I lördags var det tävling i Skabersjö. Jag hoppade först en 120 och han hoppade väldigt noggrant och fint. Jag tycker själv att jag gjorde några småmissar, men fick ändå till en bra runda. Tyvärr rulla sista hindret i omhoppningen ner, jag hade så gärna velat vara nolla!
Sen debuterade jag 130! :D Hade några ner men hade bra galopp, fin känsla och han skötte sig mycket bra. Varför vi rev några hinder var för att jag blev lite stressad och nervös så jag red lite för fort ibland utan att tänka vilken gjorde att han inte riktigt hängde med. Jag hade behövt ha samma galopp men vara mer lugn själv och tänka efter. Kom på på bra distanser till de hindrerna jag var mest nervös inför, typ en stor och bred oxer, så det är jag väldigt nöjd med. Men klart jag är nöjd med rundan, det tyckte M och C att jag också skulle vara. Nu vet jag ju att vi klarar av det så nästa gång går det säkert bättre:)

På natten till söndag kom det 8 st nya hästar(!). Malin och Johanna var iväg och tävla hela söndagen så jag vart själv hemma, men vi hann rida varsin häst innan dom åkte iväg- Sen red och hoppade jag 4 till. Alla hästar är väldigt trevliga, men en häst har inte haft det så lätt innan och har lärt sig lite olater men hoppade den igår också och då gick det redan frammåt. Med lite extra omsorg och kärlek kommer den nog tillslut kunna tycka det är kul att hoppa!

Idag har det kommit en praktikant som ska stanna i 2 veckor, skönt!!
Nu ska jag käka lite lunch och kolla på Kenza och Tyra show! Puzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0