Hard work work

Nu ligger jag äntligen i soffan. Dagen har varit mycket lång men eftersom man har världens bästa arbetsgivare så känns det ändå rätt bra!
Runt lunch åkte vi på Pay and Jump med 5 hästar, Camilla och Magnus red två var och Johanna red L. Det är alltid kul att åka iväg, se en annan miljö, träffa lite människor och se hur duktigt hästarna sköter sig. För det gjorde dom idag!
Vi kom tillbaka runt 14 och efter att ha fixat hästarna så gick vi på lunch och började jobba runt halv 4. Då stod 3 hästar var på schemat. Jag började med att rida U, en 13 årig valack som gått 150. Lite kul med någon äldre mitt bland alla småskitar:) Han skötte sig iaf fint och blev ordentligt lösgjord.
Efter det red jag busfröt T på rakbanan tillsammans med Johanna och Johanna. Vi hann dock rida några meter innan barn-johanna (camillas barn, hehe) ramlade av, Stackarn skadade foten och trodde den var bruten, men somtur var inte fallet så. Magnus och Camilla kom iaf och körde hem henne medans jag och Johanna fortsatte färden i världens jävla vind och regn. T var helt tokig och bocka och flög från sida till sida, men vi lyckades komma hem i gott skicka båda två. 
Sen var det Leons tur att trimmas. Han var väldigt duktig faktiskt. Försöker helat tiden ha Camillas tips i bakhuvudet och det hjälper.

Och nu till varför C är världens bästa arbetsgivare. Jo för nu, idag, när vi har en lång dag så fodrade hon maskinhallen plus att barn-johanna fodrade stora stallet så vi behövde bara kvällsfodra när vi var klara med hästarna. Plus att hon sa att vi kan ta sovmorgon till 10 imorgon då det ändå ska bli storm. SÅ skönt! Sen sa hon en massa andra bra saker också, men det tar vi utanför det här inlägget. Kan iaf säga att jag tagit ork till mig  att säga att Leon ska säljas. Kändes lite jobbigt, men nu är det sagt. Tråkigt tycker hon, jag tycker det samma. Men vi skulle snacka i samband med att vi ska få se på allt vi blivit filmade. Det ska verkligen bli jättekul!

Fy nu är jag jättetrött. Men som Johanna nyss sa, vi börjar om 12 timmar och det är underbart. Imorgon blir det iaf nog en rolig dag. Det ska ju fixas inför tävlingen på fredag vilket betyder att det närmar sig. SkippyDippy!


Göteborg Horseshow 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0