Helgen.

Fredag
Kvart i 9 rullade lastbilen mot Vellinge med 6 st hästar i lastbilen. En av dom var Leon. Det var blandade resultat bland dom, 2 vart placerade och någon hade något ner. För min del gick första halvan av banan inte spec. bra. Rev 2an och 3an pga. typiska fel som jag har problem med just nu. Jag ligger nära och vill inte störa och blir för passiv. Hade lika gärna kunnat riva in i kombinationen (4an) men Leon lyckades klara sig ur en "in-i-botten". 5-8 var dock näst intill perfekt. Fan vilken underbar känsla! Då kändeas det så enkelt och han var precis där jag ville ha honom. Så jäkla härligt! Gjorde liten omhoppningsväng till 9a och b och sen mot 10an blev jag lite passiv igen och gled ut i svängen men fick ingen dålig avsprångspunkt men eftersom jag var lite lam så blev Leon lite lam. Så rev det också. 3 ner men eftersom känslan var så bra halva banan så är jag ändå nöjd. För den delen var ändå ett steg i rätt riktning.

Kom hem runt 4 och red L som skötte sig fint. Blev en sen kväll eftersom det var tävling dagen efter också plus att Malin skulle hämtas på flygplatsen vid 22.10.

Lördag
Liiite tidigare idag. Kvart över 6 var vi i stallet, kvart i 8 gick lastbilen. Samma hästar. Var i Vellinge efter någon timme och när jag och Johanna vaknar upp får vi ett sms där det står att vi är en timme för tidiga. Haha gud vad vi skrattade! Camilla trodde det började kl.9 men det började kl.10. Så det var bara att chilla lite i en timme!

Leon var helt sjukt fin. Så grym! Hade världens bästa känsla och han hoppade så fint, så noggrant. Men den lilla djävlen sprang förbi ett hinder. Leon lixom. Sprang förbi!? Det var helt sjukt. Vart så förbannad men han hoppade resten lika fint som innan så på det sättet var det underbart. Bästa Leon!

Kom hem och hade visning på O som hoppade riktigt fint idag. Hoppade även A några språng på utebanan inför söndagen, men Camilla blev så förkyld på kvällen så hon åkte inte iaf.

Söndag
Hann rida C innan jag följde med Malin på tävling. C var väldigt duktig, blir så glad av den hästen. 4 år och verkar äldre!
För Malin gick det sådär, men dom har ju inte varit ute så mycket. Bra för dom att komma ut lite iaf.
Hem och visade Q för Magnus och Camilla och det blev godkänt. Projektet är härmed genomfört:-) Nu väntas en middag på byakrogen någon dag.

Nu på kvällen har vi kikat på "The last song" med Jessika och "andra" Johanna. Jag kan säga att det rann en helt del tårar, speciellt från min sida. Sjukt bra film men gud så sorligt. Så hemsk!

Just nu är det valvakan som gäller. Det är en som stor djungel, fattar nästan ingenting. Står dock nästan fast vid min röst, fast jag hade nog kunnat läst på lite till. Mina facebook nyheter är endast "moderterna, moderaterna och moderaterna". Hmm. Alltså jag vet verkligen inte. Har alltid varit åt det vänstra hållet och står nog fast vid det. Att SD är inne i riksdagen tycker jag faktiskt är väldigt konstigt. Ok att vissa saker säkert är rätt, men vissa saker är ju helt störda. Och tänk om alliansen får mariotetsregering? Känns som om det blir stora förändringar inom svenks politik, eller har jag fel? Spännande är det iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0