The day off

Yes, I'm free. Fast jag hade nog lika gärna kunnat jobba. Vi har fått in en hel del hästar på senaste och det är väldigt roliga och några väldigt fina hästar. Så det är lixom väldigt kul för tillfället! Att vårat lilla projekt, den finurliga Q, faktiskt nådde sitt mål igår gör det hela ännu mer fun. Och en gratis middag tackar man ju inte nej till! Denna lilla Q är nämligen en söt 3-åring som vi fått i uppdrag att kunna rida i skritt, trav och galopp från att inte kunna någonting. Och igår, utan lina, travade Malin glatt runt i skritt, trav och galopp. Då kände man sig lite lycklig!

Igår var det 8 veckor sedan jag intog Karupslund igen. Och nu börjar man verkligen tycka om hästarna och vill hela tiden att dom ska utvecklas. Det gör det mycket roligare eftersom man blir mer motiverad i ridningen och i stallet. Man vill ju sitta och rida på fina, friserade hästar. :) Så därför är frisering också en ny favorit i stallet.

Leon går bara bättre och bättre, både på marken och i hoppningen. Tråkigt bara att det snart är slut. Men mindre om det. I helgen ska vi hoppa 2 st 120, en på fredag och en på lördag, i Vellinge. Känner mig väldigt taggad samtidgit som nervositeten stiger mer och mer  för varje dag. Men Johanna har gett mig ett tips, "bita-ihop-så-hårt-att-det-gör-jätte-ont". Ska tydligen hjälpa..:)

Nu har jag väntat tillräckligt länge med att gå ut i stallet. Både Leon och Dessi ska ridas. Sen skulle det vara soft med lite "tv-häng", som den där reklamen så fint säger det, innan volvon går mot Skurup för att lämna av Malin som ska ta flyget mot MITT bromma. Men vi ses i Oktober igen!
BIGlove.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0