Valtester funkar inte.

Isåfall hade jag valt att rösta på piratpartiet på söndag. Synd att jag redan röstat då!

Dessi, eller Desdemona som hennes riktigt namn är, skötte sig fint idag. Hennes nerver är dock inte att leka med. Det ända som kan få henne riktigt lugn just nu är Leon. Hon är så fruktansvärt kär i honom även fast Leon försöker vara svårtflörtad - något som han inte är så bra på. Han är bra lustig den där hästen. Trycker man in honom i ett äppelträd sätter han kinden emot eftersom han tror att jag förbjuder honom att äta äpplen. När man kvällsfodrar på kvällen står Leon och kollar ut igenom fönstret - varenda gång(!) för att han tror att han minsann inte ska få någon mat. Somsagt, lustig. Men jag tycker om honom ändå, världens bästa Leon!

Igår hopptränade vi för Magnus och idag fick han gå en liten skritt/trav runda fram och tillbaka till bonden. Mycket intressant...

Min lediga dag har jag inte spenderat i min ensamhet, ännu ett husdjur gjrode mig sällskap. Fast bara för en kort stund, sedan försvann han ut i tomma intet. Sprang runt en stund och leta efter honom men antar att han kände lukten av döda kusiner i mitt rum. Men ikväll ska han bli en av dom, jag och Johanna lär definitivt ta upp jakten. Fy det är verkligen så äckligt men man börjar fan vänja sig. Det är ännu äckligare!


Malin och Dessi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0